You are using an outdated browser. For a faster, safer browsing experience, upgrade for free today.
באמונה שלמה מול איומי הרקטות

באמונה שלמה מול איומי הרקטות

כתבה משולבת עם סרטון וידאו על קבוצות ילדים א' וילדים ב' של מכבי שדרות – המכונות בעיר קבוצות בס"ד שדרות, הן קבוצות מיוחדות בנוף – שמשלבות ערכים מהיהדות יחד עם ערכי הספורט. טל אביטן – מאמן קבוצת ילדים ב' ועופר דיין – מאמן קבוצת ילדים א', שמובילים את הקבוצות להצלחות גדולות, משתפים אותנו בימים הקשים האלה בסודות ההצלחה של קבוצות שמתמודדות עם מציאות חיים מורכבת.

מאת: אורי שמיר – עורך האתר

העיר שדרות היא עיר מאוד מיוחדת בנוף של מדינת ישראל. כבר 18 וחצי שנים שהעיר הדרומית סובלת תקופות ממושכות מירי של רקטות שנורות ע"י ארגוני הטרור הרצחניים מעזה. קשה מאוד לקיים שיגרה נורמטיבית במצב הזה, אבל תושבי העיר הזו מוכיחים פעם אחר פעם כמה הם אנשים מיוחדים ולא נותנים לטרור לנצח אותם. דוגמא מצוינת לרוח השדרותית המיוחדת הן קבוצות ילדים א' וילדים ב' של מכבי שדרות, המכונות קבוצות בס"ד שדרות – שכן הן מאגדות בתוכן רוב של שחקנים שומרי מוסרת בתוך מועדון שבו משחקות גם קבוצות נערים א' ונוער תחת חסות של ארגון "צו פיוס" לקירוב לבבות בחברה הישראלית. קבוצות ילדים א' וילדים ב' הן קבוצות שהוקמו ביוזמה פרטית ע"י המאמנים טל אביטן – שמאמן את קבוצת ילדים ב' ועופר דיין – שמאמן את קבוצת ילדים א' – שהחלו את העונה בצורה מוצלחת, קבוצת ילדים א' עם מאזן מושלם במחוז דרום וקבוצת ילדים ב' עם מאזן קרוב למושלם במחוז שפלה. הקבוצות הללו משלבות ערכים של נתינה ומוסר מהיהדות לצד פעילות ספורטיבית.

טל אביטן, האיש שהקים את הפעילות לפני 7 שנים, משתף אותנו בסיבות שהביאו אותו להקמת הקבוצות: "אני מאוד מאמין בפוטנציאל של ילדים מהמגזר הדתי לתרום לכדורגל, מאוד מאמין שצריך להיות מקום בבמה המרכזית של הכדורגל גם לילדים דתיים – וכמובן שמאוד חשוב לי שתהיה מסגרת לילדים משדרות והאזור. התחלנו את הפעילות בחוגי כדורגל ועם השנים הקמנו קבוצות ליגה. מאחר ולא היו לנו משאבים כספיים ולא היה לנו רצון להקים קבוצת בוגרים – שזה תנאי להקמת מחלקת נוער ביישוב שבו קיים מועדון שיש לו מחלקת נוער, יצרנו שיתוף פעולה עם מכבי שדרות – שממנו כל הצדדים מרוויחים. מה שמיוחד בפעילות שלנו, אנחנו נותנים דגש בעבודה שלנו על ערכים מהיהדות לתוך עולם הספורט. הרבה פעמים בנסיעות למשחקים מדברים על פרשת השבוע ועל דברים שאפשר לקחת ממנו לחיים האישיים שלנו ולספורט, הרבה פעמים מוצאים את ההקבלות מהיהדות לספורט, אנחנו שמים דגש על ערכים של תיקון מידות ואהבה לזולת – שמשתלבים בצורה מושלמת עם הכדורגל".

המציאות הביטחונית בשדרות ידועה לכולם. עופר דיין וטל אביטן משתפים אותנו בקשיים של ההתנהלות במצב כזה: "אנחנו בונים תוכניות אימונים לטווח ארוך, שנגזרות לתוכניות שבועיות וחודשיות, אך לצערנו קשה מאוד להתמיד – בגלל שאנחנו חווים הרבה תקופות שבגלל המצב הביטחוני הפעילות שלנו מוקפאת לכמה ימים – וכשחוזרים לפעילות לוקח יום-יומיים לאפס את הילדים ולהחזיר אותם למסלול – אבל אנחנו משתדלים לעשות את המיטב ולא נכנעים למצב".

בנוגע לשאיפות של קבוצות אלה, מציבים טל אביטן ועופר דיין יעדים משמעותיים: "ההצלחה שלנו עד כה מתבטאת במיוחד בזה שגם ילדים מחוץ לשדרות מגיעים אלינו, מיישובי שדות נגב ונתיבות. הקמנו פרויקט בכפר מימון ופעילים בו 180 ילדים, שחלקם עתידים להצטרף לקבוצות הקיימות ולקבוצות נוספות שנרצה להקים. המטרה שלנו בטווח הקצר, שכבר אחרי העונה הזו קבוצת ילדים א' תוכל להשתלב בליגה בדרג איכותי יותר בשנתון נערים ג'. המטרה לטווח הארוך, שנצליח לקדם מתוך המועדון כמה שיותר שחקנים – שיוכלו לשלב בין שמירה על המסורת לבין כדורגל, וגם שהעיר שדרות תהנה מקבוצות ייצוג איכותיות בכל הגילאים".

עונת 2019/20 כבר כאן. אל תישארו במתח. רכשו עוד היום מנוי לאתר VOLE ותוכלו בפחות מחצי שקל ליום (ברכישת מנוי שנתי) ליהנות מגישה של 24/7 לטבלאות ולעדכוני תוצאות מכל הליגות. הקליקו כאן למעבר לפרטים על החבילות המוצעות

קבוצות של 15 רוכשים מאותה קבוצת כדורגל (שחקנים, מאמנים, מנהל והורים) יזכו להנחה מדהימה של 40 אחוזים למנוי. המעוניינים במנוי כזה, נאו ליצור עמנו קשר בתיבת צור קשראו בהודעה בעמוד הפייסבוק שלנו