You are using an outdated browser. For a faster, safer browsing experience, upgrade for free today.
תאומות זהות – רצונות שונים

תאומות זהות – רצונות שונים

רגע לפני שהן נפגשות כיריבות על הקווים, התאומות לבית משפחת כנפו , קרן בכר – מאמנת קבוצת נערים א' של מכבי צור שלום קרית ביאליק וענבל נמני – מאמנת מכבי חיפה/נהלל, נפגשו בכתבה משותפת לקראת המשחק המרכזי של המחזור. האח, אביב, שמאמן את קבוצת הנוער של צור שלום ועבד בעבר עם ענבל ועובד בהווה עם קרן, מוצא את עצמו בעין הסערה.

מאת: אורי שמיר – עורך האתר

אם תשאלו את אוהדי הכדורגל בישראל מיהם צמד התאומים המפורסם בכדורגל הישראלי, לא תשמעו תשובה אחת – כשסביר להניח שעיקר התשובות יצביעו על האחים גדי ואלון ברומר ממכבי ת"א ועל האחים עודד וגדי מכנס ממכבי נתניה. אם תשאלו אוהדי כדורגל באזור מפרץ חיפה – האזור שהכי חי ונושם כדורגל במדינת ישראל, מיהן התאומות המוכרות ביותר בענף הכדורגל – אין סיכוי שתשמעו תשובה אחרת מלבד התאומות לבית משפחת כנפו – קרן בכר וענבל נמני בנות ה-42, שלעוקבים אחר הנעשה במחלקות נוער מוכרות מתחום האימון, אך רבים גם התוודעו להן בתקופה ששיחקו בקבוצת הנשים של מכבי חיפה והיו שותפות בכירות לזכייה בדאבל בתחילת המילניום הנוכחי, תחת הדרכתו של אבי אבוקרט – סמל ידוע כשחקן בקבוצת הגברים וכיום מאמן קבוצת נערים א' של שלוחת "קצף" במכבי חיפה. ענבל שיחקה בעמדת הבלם (בלמת? בלמית? איך אומרים בלם בלשון נקבה?) וקרן שיחקה כקשרית אחורית (נשמע טוב, לא?). שיחקו גם בנבחרת של תיכון אורט קרית ביאליק, בנבחרות ישראל וגם בקבוצת הנשים של מכבי צור שלום/קרית ביאליק ובעשור האחרון למרות היותן נשואות ואם לשתיים, הן מקדישות מזמנן ומרצן בתחום האימון במחלקות נוער, שבו הן עושות חיל – ענבל בשלוחת נהלל של מכבי חיפה וקרן במכבי צור שלום קרית ביאליק. קרן מנהלת בנוסף צהרון פרטי בקרית מוצקין, בעוד שענבל משלבת הדרכה בתחום המוגנות בבית הספר בקיבוץ שריד.

במשך כמעט שלושה עשורים שהתאומות לבית משפחת כנפו פעילות בכדורגל הן עברו הרבה מאוד כשחקניות וכמאמנות, זכו בתארים כשחקניות וכמאמנות, קידמו לא מעט שחקנים, כשההישג הבולט של ענבל הוא הובלת קבוצת שנתון 2002 של מכבי חיפה/נהלל לזכייה באליפות ארצית צפון של שנתון נערים ב' לפני שתי עונות – כשזו עוד נחשבה לאחת משתי הליגות הבכירות, בעוד שההישג הגדול של קרן מגיעה מהעונה שעברה – שבה היא הובילה את קבוצת נערים ב' של מכבי צור שלום קרית ביאליק לעונה מופלאה – שבה היא סיימה במקום הרביעי בטבלת ארצית צפון והקדימה קבוצות ממועדונים בכירים דוגמת מכבי והפועל חיפה, כשגולת הכותרת – הגעה עד לשלב חצי גמר גביע המדינה וגם שם, עם קצת יותר מזל בבעיטות הפנדלים, הקבוצה מהקריות הייתה מוצאת את עצמה במשחק הגמר מול מכבי ת"א. בשבת הקרובה, בשעה 11:00 בבוקר, במגרש צור שלום, הן שוב ייפגשו על אותו מגרש כדורגל – אך לראשונה בחייהן כיריבות במשחק המרכזי של המחוז הצפוני של הליגה הארצית בשנתון נערים א' – שבו תארח מכבי צור שלום של קרן את מכבי חיפה/נהלל של ענבל. צור שלום נהנית ממאזן מושלם בתום שלושה מחזורים, בעוד שנהלל עומדת על מאזן של שני ניצחונות והפסד אחד.

רגע לפני שהתאומות מוצאות את עצמן יריבות, אנו שמחים לארח את השתיים לראיון קצר ומשותף, אך קודם לכן, פנינו לאדם שמכיר את השתיים טוב יותר מכולם – האח הצעיר אביב (35), שמאמן את קבוצת הנוער של מכבי צור שלום ומסתייע בקרן כעוזרת מאמן, ובעבר עבד במכבי חיפה/נהלל לצידה של ענבל – בתקופה שבה הייתה בשלב מתקדם של הריון בתה. אביב כנפו מוצא את עצמו בעין הסערה והוא משתף בתחושותיו לקראת המשחק: " בכיפור היינו כל המשפחה והיו הימורים על המשחק. הרבה תוצאות נזרקו לחלל האוויר. האווירה לגמרי משועשעת סביב העניין וכולם יגיעו לראות. אני בטוח שיהיה משחק ספורטיבי יותר ומגוון, אני גם בטוח שיהיה שלום עולמי לפני שאחת מהן תוותר לשניה על משחק". כמי שעבד עם השתיים אביב כנפו מלא הערכה והערצה לאחיותיו: "הן נשות מקצוע מהשורה הראשונה, אהובות על השחקנים וזוכות להערכה גדולה מצד כל מי שקשור לקבוצות שלהן. קרן יותר רגועה על הקווים, בעוד שענבל  קצת יותר אמוציונאלית. אני בטוח שיהיה קרב מוחות חריף על הקווים".

את הראיון המשותף עם התאומות לבית משפחת כנפו ביצעתי בשיחות נפרדות, אך למרות זאת, כיאה לאחיות תאומות, הרבה מן המשותף מצאנו לא מעט דמיון בתשובות.

פעם ראשונה שלכן האחת מול השניה. איך זה מרגיש?

קרן: "אכן, משחק ראשון נגד ענבל. ההרגשה היא הרגשה של משחק רגיל
 -ההבדל היחיד בין משחק רגיל למשחק הזה הוא האכזבה או השמחה לאחר המשחק. כמובן רגש שמחה ישמח אותי, אבל עדיין אהיה חצוייה בגלל שניצחון שלנו יגרום לאכזבת אחותי והפסד כמובן אכזב אותי אבל עדיין אהיה מאושרת בשביל אחותי".

ענבל: "מרגיש קצת מוזר, אבל התייחסות היא כמו לכל משחק ליגה רגיל"

אתן מרגישות מהשחקנים אקסטרה של מוטיבציה, בגלל המפגש הפיקנטי שלכן על הקווים?

קרן: "השחקנים שלי למדו להיות מקצוענים ובכל משחק לרצות לנצח. מבחינתם אין הבדל ביריבה עושים הכל בכל משחק בכדי לנצח".

ענבל: תפיסת ה"אני מאמין" שלי ברורה: תמיד קיימת דרישה למחויבות ולמוטיבציה - וזה ממש לא רלוונטי אם זה משחק אימון,ליגה או גביע". אין לי מושג איזה משחק יתפתח -,מה שבטוח שתהיה אווירה נהדרת ופירגון הדדי לגמרי. אין משהו מיוחד שהכנו מראש בכדי לנצח. הייתה הכנה רצינית ומקצועית כמו לפני כל משחק".

עד כמה המשחק תפס פוקוס בחיק המשפחות בשבוע האחרון?

תשובה משותפת: "תפס המון. התגובות במשפחה מאוד חצויות. כולם רוצים בטובת שנינו ולכן העידוד במשפחה יהיה מאופק ומי שתנצח תקבל פירגון ומי שתפסיד תקבלל עידוד. במקרה של תיקו המשפחות יהיו מרוצות.. מה שבטוח שרוח ספורטיבית ומקצוענות לשמה תהיה במשחק והרצון להיות הטוב ביותר קיים בכל מאמן".

ומה צפוי להתפתח במשחק?

תשובה משותפת " אני צופה שיתפתח משחק ספורטיבי, משחק שבו הרמה תהיה גבוהה. שתי היריבות כבר נפגשו בעבר, מכירות אחת את השניה, לכל אחת יש את המטרות שלה. מי שתרצה יותר היא זו שתנצח".

המטרות להמשך העונה?

קרן: "המטרות שלי ושל קבוצתי הן תמיד לשאוף גבוה ולא להסתפק בבינוניות, תמיד לרצות להיות למעלה ולהמשיך לעבוד איתם לקראת העונה הבאה בנוער.  עם עבודה קשה וניהול נכון ותקין השמיים הם הגבול".

ענבל: "כמו בכל עונה וכמו בכל קבוצה של מכבי חיפה, המטרות הן לכוון למעלה ולתת לשחקנים כלים לעתיד טוב בכדורגל".

מי הקבוצה האהודה עליכן בעולם ולאיזה מאמן אתן הכי מתחברות?

קרן: אני אוהבת את הליגה הספרדית בגלל הכדןרגל המסודר , הנעת כדור ויכולת אישית מדהימה. אני אוהבת את ברצלונה בספרד ואת מנצ'סטר סיטי באנגלייה. אני מאוד אוהבת את יורגן קלופ - לדעתי הוא מאמן מצוין. בארץ אני אוהבת את שני האחים שלי שמבחינתי הם מאמנים הכי טובים".

ענבל: גם אני אוהבת את הליגה הספרדית מאותן סיבות, ברצלונה היא הקבוצה האהודה עלי. המאמן שאני הכי מתחברת אליו הוא פפ גורדיולה ובארת, כמובן אל האחים שלי".

לסיום, משאלת לב לעתיד?

קרן: "למקסם את הפוטנציאל של הקבוצותו השחקנים שלי וליהנות מעשייה".

ענבל: "לראות כמה שיותר שחקנים שלי מגיעים לרמות הגבוהות, ואם יסתייע בידי – לסגור איתם מעגל כמאמנת יחד עם קרן".

עונת 2019/20 כבר כאן. אל תישארו במתח. רכשו עוד היום מנוי לאתר  VOLE ותוכלו בפחות מחצי שקל ליום (ברכישת מנוי שנתי) ליהנות מגישה של 24/7 לטבלאות ולעדכוני תוצאות מכל הליגות . הקליקו כאן למעבר לפרטים על החבילות המוצעות


קבוצות של 15 רוכשים מאותה קבוצה (שחקנים, מאמנים, מנהל והורים) יזכו להנחה מדהימה של 40 אחוזים למנוי. המעוניינים במנוי כזה, נאו ליצור עמנו קשר בתיבת צור קשר או בהודעה בעמוד הפייסבוק שלנו