You are using an outdated browser. For a faster, safer browsing experience, upgrade for free today.
ליגת האלופות - מכבי יפיע, נוער - צפון 1

ליגת האלופות - מכבי יפיע, נוער - צפון 1

הקבוצה של פארס מגלי זכתה באליפות מחוז צפון 1 ותשחק בעונה הקרובה בליגה הארצית. המאמן פארס מגלי משתף אותנו בסודות ההצלחה של הקבוצה ובצפי לעונה הבאה.

מאת: אורי שמיר - עורך האתר

פינת האלופות שלנו מצפינה היום לליגת צפון 1 לנוער - הליגה הכי מבולגנת בשנים האחרונות מבין הליגות בארץ, ליגה שבה אי אפשר היה בשנים האחרונות למצוא בשום שלב של העונה טבלה אחידה, מלבד בסיום העונות שלפני עידן הקורונה. בעונה האחרונה הצטרפה לליגה זו קבוצת הנוער של מכבי יפיע - שמאז ירידת קבוצת הנוער של עונת 2013/14 שיחקה במחוז יזרעאל. הקבוצה של פארס מגלי סיימה את העונה האחרונה עם מספר נקודות כמו לזה של הפועל בועיינה, אך מאחר ושיחקה 13 משחקי ליגה - לעומת 15 משחקי ליגה בהם השתתפה בועיינה, יפיע היא זו שהכותרה לאלופה.

מכבי יפיע היא הקבוצה היחידה בליגה, שלאורך כל העונה לא נחלה הפסדים במשחקי הליגה. למעט שתי תוצאות תיקו היא ניצחה את כל יתר משחקי הליגה. במשחק היחיד שבו היא עמדה להפסיד - משחק חוץ מול הפועל עראבה, שחוללה מהפך, שער בבעיטת פנדל בדקה ה-90 מרגלו של מהדי ספדי, קבעה שוויון 2:2 ומנעה מיפיע להפסיד.

מכבי יפיע הייתה קבוצת ההגנה החזקה בליגה, עם מאזן של 14 ספיגות ב-13 משחקים. בצד ההתקפי הצליחה הקבוצה לכבוש 46 שערים - כשעל 11 מהם חתום מלך שערי הקבוצה, גסאן ואכד.

את הקבוצה הוביל להצלחה הגדולה פארס מגלי, שאותו אנו שמחים לארח לראיון קצר.

פארס, מה בעצם הוביל אתכם להצלחה?

"הקבוצה הזו נשענת על בסיס שרץ מקבוצת ילדים ג' יחד, אני איתם רוב השנים - בחלק מהזמן כמנהל מקצועי ובחלק כמאמן. בעונה כזו היה קשה מאוד עם כל הסגרים ועם כמה שעשינו אימונים בזום וניסינו לשמור על אנרגיות טובות, המצב לא היה פשוט. אי אפשר להתעלם מזה, שבני הנוער של היום הכדורגל לא תופס אצלם תמיד את המקום הראשון בסדר העדיפויות. יש גם לימודים, יש גאדג'טים ועוד כל מיני פיתוים. בכל פעם שחזרנו להתאמן היינו צריכים לחזור אחורה בתוכנית האימון, כי אין תחליף לדקות משחק ולאימונים קבוצתיים על כר הדשא. החבר'ה גילו רצינות גם בסגרים וגם בחזרה למגרש. לא היו אצלנו נטישות, אפילו הצלחנו להחזיר אלינו שני שחקנים מליגות גבוהות - הבלם זוהיר בראם מהפועל נוף הגליל והחלוץ באסל בסול ממכבי אחי נצרת. הייתה לכידות והייתה תמיכה מצד הורי השחקנים. חברי ההנהלה ואני עשינו לקבוצה כל מיני פעילויות גיבוש. הביחד שלנו בסוף היה חזק יותר מהכל. מדובר בקבוצה מוכשרת, עם חבר'ה טובים שבאים מבתים טובים. לא היו בעיות משמעת. שמח שעמדנו במטרות שלנו".

מלבד הזכייה באליפות והעליה לליגה הארצית יש עוד פירות מהעונה הזו?

"העובדה ש-7 משחקני הקבוצה השתלבו במשחקי קבוצת הבוגרים שלנו, חלקם גם פתחו בהרכב בהרבה משחקים, זו גאווה גדולה לכולנו. קבוצת הבוגרים שלנו משחקת בליגה ב' ושואפת לעלות לליגה א', אבל תוך התבססות על שחקני בית צעירים ולא בהתבסס על שחקני רכש יקרים. בעונה הבאה צפויים להיות 18 שחקני בית שלנו. מגיע כל הכבוד להנהלה על המדיניות ולראש המועצה שלנו, מאהר חלאילה, איש שאוהב ספורט, חשוב לו להשקיע בילדים ובנוער. נהנו העונה מאימונים במגרש שלנו ובעוד חמישה מגרשי שחב"ק שיש בכפר. בעונה הבאה יהיה לנו אצטדיון עם דשא סינטטי ו-500 מקומות ישיבה".

מה המצב שלכם לקראת העונה הבאה בליגה הארצית?

"בעונה הזו היו מאוד דומיננטיים שלושת חריגי הגיל שלנו - הבלמים פארס שחאדה ומהדי ספדי, והקשר עומאר עבודא. השחקנים האלה צפויים להשתלב בקבוצת הבוגרים. יש לנו 10 שחקנים ילידי 2003 שימשיכו איתנו, עוד שלושה שחקנים ילידי 2002 ימשיכו כחריגי גיל. אנחנו נחזק את הקבוצה בשחקנים שיגיעו מקבוצות מהאזור. כבר עכשיו חמישה שחקנים יצרו איתי קשר וקבעו להגיע להתרשמות. אנחנו בימים של חג הקורבן. בשבוע הבא נשב עם ההנהלה ונתווה דרך לעונה הבאה".

בא לכם להיות בקשר? קבוצות הווטסאפ של אתר "וולה" מביאות לכם בזמן אמת עדכונים חשובים מההתאחדות, תוכן מקצועי ופרסומים בעלי ערך מוסף. לקישורי הצטרפות, הקליקו כאן


נוער- אקורד סיום צורם לשלב העילית

נוער- אקורד סיום צורם לשלב העילית

חדש באתר

נבחרת ישראל הפסידה 2:0 במשחק מול נבחרת נורבגיה המארחת - שחגגה העפלה לאליפות אירופה. מפגינים פרו פלסטינים ניסו לפרוץ לאצט...

נערים א' - קרית שמונה שברה בצורת

נערים א' - קרית שמונה שברה בצורת

חדש באתר

ליגת העל - מחזור 22: הקבוצה הצפונית, שלא מתאמנת בהיקף זהה ליריבותיה, ניצחה 0:3 את בני סכנין, נועלת הטבלה, שרבים משחקניה ...